banner

Pozycjonowanie stron na czym polega? Jak działa pozycjonowanie stron internetowych?

co to jest pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron na czym polega? Jak działa pozycjonowanie stron internetowych?

Nasza strona w internecie

Większość zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest obecnie posiadanie własnej strony internetowej. Coraz więcej ludzi korzysta z internetu. Statystyki pokazują, że robi to już ponad połowa Polaków. Internet stał się szybkim sposobem pozyskania klientów, ale zaglądając w statystyki odwiedzin strony, możemy poczuć się mocno zawiedzeni, bo może okazać się, że na naszą witrynę weszło bardzo mało osób. O co chodzi? Dlaczego tak się dzieje?

Baza stron w internecie, w ostatnich latach, rozrosła się niesamowicie. Zapewne takich stron jak nasza jest kilka, kilkanaście lub znacznie więcej. Nie chodzi tu o wygląd, ale zawartość, treść. Nawet jeśli dopracowaliśmy ją pod kątem funkcjonalności, designu, dostępności informacji, możemy być pewni, że inni też to zrobili. Co w takim razie zrobić, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników, więc tym samym potencjalnych klientów?

Pobieranie i indeksowanie stron

Zapewne każdy wie, co to jest wyszukiwarka internetowa i która z nich jest najpopularniejsza. Google właściwie zdobyło monopol na wyszukiwanie. Dzięki temu chaos informacyjny został uporządkowany. Użytkownik wpisuje wybraną frazę do okna wyszukiwarki, a ta pokazuje mu wszystko, co znalazła w przepastnych zasobach internetu, jednak aby tak się stało, wcześniej podejmowane są pewne działania.

Wszystkie strony www odwiedzane są przez tzw. roboty, które przeczesują sieć wędrując od jednego adresu, do drugiego, po czym przesyłają zebrane dane do serwerów wyszukiwarki. Twórca strony może mieć to na uwadze i może zostawić w kodzie konkretne instrukcje dla robotów, jak mają przetwarzać informacje o tej witrynie. Najważniejszą rzeczą, którą powinna zrobić osoba lub agencja tworząca stronę, jest dodanie adresu URL do katalogu Google. WWW nie będzie widoczna od razu, musi przejść weryfikację i akceptację ze strony pracowników wyszukiwarki.

Wyobraźmy sobie gigantyczną, wirtualną bibliotekę z miliardami indeksów. To właśnie wyszukiwarka. Znajdują się w niej strony i indeksy słów z adresami do stron, które je zawierają. Po wpisaniu jakiegoś słowa, wyszukiwarka pokazuje nam strony, które je zawierają, ale też obrazy, filmy, mapy itd. Za wyniki odpowiadają algorytmy, które biorą pod uwagę setki różnych wskaźników (informacje na stronie, region, datę publikacji, wstawiane zdjęcia) i większość ich działań jest tajna.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wpisując wyraz lub frazę do wyszukiwarki uzyskujemy wyniki, których jest mnóstwo, w zależności od ilości, podzielonych na strony. Użytkownicy najczęściej wchodzą pod linki zawarte na pierwszej stronie. Co zrobić, aby być na tej pierwszej lub jednej z pierwszych stron? Przecież obecnie pozycja w wyszukiwarce często przekłada się na zyski. Do wyboru są dwie opcje. Pierwszą z nich jest tzw. PPC (Pay Per Click), czyli wykupienie reklamy w Google, która umieści daną witrynę na pierwszej stronie. Drugą jest tzw. SEO (Search Engine Optimization), gdzie samodzielnie i bezpłatnie pozyskuje się ruch z wyszukiwarki.

Każda branża posiada własne słowa kluczowe, które charakteryzują jej działalność, a jednocześnie przekierowują użytkownika na daną stronę. Z myślą o tym podejmuje się odpowiednie działania na stronie www i poza nią, które mają poprawić jej pozycję w wyszukiwarce. Chcąc skutecznie wypozycjonować stronę, trzeba zadbać o odpowiedni dobór słów kluczowych oraz zaplecze, należy pamiętać, że proces pozycjonowania nigdy się nie kończy, a wyniki, czyli zwiększenie wejść na stronę i zainteresowania telefonicznego, zapytań itp. to kwestia przynajmniej kilku miesięcy prac nad pozycjonowaniem.

Nie trzeba robić tego samodzielnie, bo jest to dość pracochłonne i sama dziedzina pozycjonowania jest dość płynna, ciągle dochodzą nowe informacje, zmieniają się algorytmy, za którymi trzeba nadążać. W ciągu ostatnich lat powstały firmy zajmujące się pozycjonowaniem, którym płaci się za wysoką pozycję danych słów kluczowych w wyszukiwarce lub wypracowany ruch na stronie. Wybierając taką firmę, należy upewnić się, czy korzysta ona z legalnych narzędzi do pozycjonowania, bowiem nieuczciwe praktyki mogą spowodować przesunięcie przez Google naszej strony na ostatnie pozycje wyszukiwania lub całkowicie ją zablokować tak, że nie będzie wyświetlana przez wyszukiwarkę.

Zostaw komentarz