System linków sponsorowanych AdWords, które są udostępniane przez Google niewątpliwie posiada wiele zalet, stąd też tak wielka popularność i powszechność tworzenia kampanii linków sponsorowanych AdWords. Są to różnorodne teksty reklamowe, które pojawiają się i wyświetlają się przy oczekiwanych przez nas wynikach wyszukiwania – albo w kolumnie po prawej stronie, albo nad naszymi wynikami wyszukiwania, albo w wynikach wyszukiwania Google. To właśnie taka reklama, dla której sami określamy konkretnego odbiorcę jest jak najlepszym rozwiązaniem, zaś zainteresowany klient sam odnajduje naszą reklamę. Tworzenie kampanii linków sponsorowanych ma na celu dotarcie do klienta, który zakładamy, że chętnie skorzysta z naszych usług. Reklamy wyświetlane w Google AdWords bez wątpienia są jednymi z najskuteczniejszych linków sponsorowanych.
Za samo umieszczenie reklamy nic się nie płaci. Prowadzenie kampanii polega na tym, że ponosimy koszty tylko i wyłącznie za klienta, który jest gotowy i zdecydowany do skorzystania z naszej oferty lub usługi, czyli za takiego, który kliknął, a przez to otworzył i przeczytał naszą ofertę. Samo wyświetlenie informacji o reklamie jest bezpłatne. Nasza reklama pojawia się na dowolnie wybrane przez nas słowa kluczowe lub konkretne frazy. Reklama działa od razu i jest możliwa do zobaczenia w wyniku wyszukiwania przez różne wyszukiwarki. Można skierować daną reklamę tylko do bardzo wąskiego grona odbiorców, np. określając dość dokładnie ich miejsce zamieszkania. Profesjonalne prowadzenie kampanii ma pomóc nam zaoszczędzić czas i pieniądze, dlatego warto powierzyć ją osobom doświadczonym i znającym się na rzeczy.